Nu drar vipkollektivets turkosa bandet-kampanj igång!

Det är fredag kväll. Klockan är tre på natten. Snödrivorna ligger längs med trottoarkanterna, en fjortis spyr vid en lyktstolpe och på utanför McDonalds är det bråk på gång. Du är trött, du är full och du vill bara komma HEM. Dom tunna nylonstrumpbyxorna är söndertrasade för längesen och klänningen kanske var lite väl kort ändå.
Men vadan detta? Du ser ett ljus långt borta i fjärran... Vad är det? Är det en rymdfarkost? Är det en grupp vilsna orienteringslöpare med pannlampor? Nej, det är en TAXI! *änglakör*
Du vinkar in taxin, sätter dig brevid chauffören och du är på väg heeeeeeem.

En yrkesgrupp som inte uppmärksammas tillräckligt är taxichauförerna. Vilka är det som får stå ut med halv fyra-deeptalks? Vilka är det som torkar upp spyan i baksätet? Vilka är det som tar dig vart du vill? JO, dessa underbara människor.

Nu drar vipkollektivet igång en turkosa bandet-kampanj. Mer uppmärksamhet till taxichaufförerna! Under hela december kommer ni kunna sätta in valfri summa på våra konton, och vi lovar att vi kommer åka taxi för alla pengarna. Vi kommer prata om värlsproblemen med dem. Vi kommer hylla dem. Vi kommer kanske till och med ge dricks.

Samtalsämnen jag har betat av med diverse taxichaufförer:

- hurvida jag måste bli känd så att chauffören skulle ha någon användning för min signatur på kvittot.

- rast och ingen ro när chauffören skulle på älgjakt 2 timmar senare.

- vilket hemskt väder det är nu

Vi i vipkollektivet offrar oss. Vi ställer upp. Gör det du med. Reagera. Imorgon kan taxin ha åkt.




(synd att det ska vara så jävla dyrt)

Livet är minsann underbart när underlivet är bart!

/s

Kommentarer
Postat av: m

nu satte du banne mig huvudet på spiken, ställde alla kopparna i skåpet, hädde pärlsockret på bullen

2008-12-04 @ 18:33:10
Postat av: pellets

jag pratar alltid med taxin. en gång gav jag bort något mycket speciellt och taxi är överskattat för ibland kan de vara riktigt störiga. blä åt taxi och tack för skjutsen!

2008-12-04 @ 20:38:19
Postat av: frida

HAHAHAHAHHA BÄSTA JAG LÄST

2008-12-04 @ 23:12:43
URL: http://fridapalu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0