Tekniken går framåt

Igårkväll fick kände jag verkligen att tekniken håller på att ta över. Följande utspelar sig:

Jag befinner mig hemma, likaså min lillasyster. När jag har gått och lagt mig får jag ett sms från min lillasyster, ett svar på en fråga jag ställt två dagar tidigare.

jag: svarar du nu? pucko
lillasyster: Käfteo jag är ingen mobilnerd
jag: Märker det. Ändå smsar du med mig även fast vi befinner oss typ 10 meter från varandra. Godnatt!
lillasyster: det är väl det ni mobilnerds gör?
jag: käften
lillasyster: godnatt

Har det gått för långt när ens lillasyster inte ens orkar ta diskussionen face to face? Var det bättre förr i tiden?
Det finns ju både fördelar och nackdelar med telefoner och framförallt sms.

Sms man inte vill få:

"hej, bara så du vet har du klamydia, hej då"

"hej du! nu äre såhäratteeee.... du är ful, jag gör slut. hej märe!"

"HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ JAG ÄR PÅ KROGEN OCH JAG VILL BARA SÄGA ATT JAG ÄLSKAR DIG ÄVEN FAST VI TRÄFFATS EN GÅNG MEN JAG KÄNDE VERKLIGEN GNISTAN MELLAN OSS OCH JAG TROR VERKLIGEN ATT DET KAN BLI NÅGOT HÖR AV DIG"

"Du kör en moped klass 1 och får inte skjutsa folk - mvh polisen" (HÄNT I VERKLIGA LIVET! SERRI!)

Något som sms dock gör så mycket lättare är ju defintift att flörta. Minns ni inte hur nervös man var som 10-åring och vara tvungen att ringa HEM till snyggaste killen i klassen och fråga chans på honom?
Nej men sms förenklar faktiskt väldigt mycket. Dock borde nästa "grej" vara att sätta alkolås på dom. Och då talar jag inte för min egen skull, men väljer att inte nämna några namn. Kollektivister och andra vänner kan få känna sig träffade.

Nu har jag skrivit för mycket tråkigt. Lovar att vara roligare nästa gång. Har ett riktigt scoop på gång!

Glöm inte,
Livet är underbart när underlivet är bart!
/s

Kommentarer
Postat av: frida

känner mig träffad..........................................

2008-11-06 @ 18:54:03
URL: http://fridapalu.blogg.se/
Postat av: TJL

jag känner mig väldigt träffad. som en kniv i ryggen. fast på ett bra sätt...... eller?

2008-11-06 @ 19:03:29
Postat av: sL

Haha, jag känner mig också väldigt träffad...men jag tror också att det är på ett bra sätt. FiNgErS cRoSsEd

2008-11-06 @ 19:57:56
Postat av: Fredrik

Man vet aldrig vad som händer när "ove onykter" slår till.... ;)

2008-11-07 @ 00:01:00
URL: http://deeperend.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0