What to do

Hej kollektivet!
   Jag måste be om ursäkt för min skrivtorka, men när man vaknar av att man hostar kl 16.30 på en lördag efter tre veckors studentfestande och förkylning så är inte inspirationen på topp. Det är ingen ursäkt, men någon slags förklaring i alla fall.
   Livet efter studenten har varit väldigt händelserikt so far! Jag har sovit mest hela dagarna, glömt bort att äta på grund av lathet, kollat på dåliga TV-serier på datorn, gått på någon enstaka promenad med hunden och funderat över livet. För vad händer nu egentligen? Jag har ett deltidsjobb som jag tycker mycket om, men det räcker inte att bara jobba 10 timmar i veckan.. Jag har tänkt att jag ska köa med alla andra studenter på arbetsförmedlingen, eller arbetsförnedringen som många kallar det. Jag har inte särskilt höga förväntningar där. Borde man starta eget? Eller kanske försöka tjäna pengar på den här bloggen? (men då delar vi såklart lika mellan kollektivets medlemmar, vi är som en familj) Eller ska man söka lyckan på annan ort? Jag har inga planer fram till november, och november känns sjukt avlägset just nu. Man borde åka utomland och fixa jobb. Sälja Bratwurst i Berlin, eller baguetter i Paris, eller varför inte kebab i Turkiet? "ungdomarna idag har fler möjligheter än någonsin tidigare", säger alla kloka politiker och vuxna. Men det är just det som är problemet - vad ska man välja att göra? Utbildning finns inte på tavlan för mig just nu, om nått år ska jag fundera på det. WHAT TO DO?
   Medan jag funderar på det kan ni, älskade fans, komma och hälsa på här i vår fina stad! Solen skiner alltid över Östersund!

May the force be with you.
livet är underbart när underlivet är bart!
/TJL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0