Det här med dokusåpor..

Sitter just nu och lyssnar på P3 där Johan Glans är med och svarar på frågor. Han fick frågan om han någonsin skulle kunna vara med i en dokusåpa. "Jag tycker det verkar vara så fruktansvärt tråkigt att vara instängd i ett hus i 100 dagar med idioter."

På dokusåpafronten tycker inte jag att vi har sett det grövsta ännu. Jag skulle vilja se vad som händer om man skulle stänga in typ 50 pers i en 12 kvm lägenhet och det enda dom får göra är att kolla på Dr Phil. Den som börjar prata om sina egna problem först blir skjuten. Det är fan bra tv det.

Genom att gå kursen "Människan socialt och kulturellt" under mitt sista år på gymnasiet så har jag lärt mig en sak. I Afrika pratar man med varandra på bussen. Det gör man INTE i Sverige. NEJ.
Fatta vad coolt att stänga in ett gäng stela svenskar i en buss, sen åka ut med dom i vildmarken där ett större gäng afrikaner får kliva på. Diskussion uppstår, och den svensk som först frenetiskt trycker på stoppknappen blir skjuten.
Så åker dom vidare, vecka efter vecka.. Det är fan bra tv det.

jag ångrar lite att jag skrev att dom borde skjutas. man får inte skjuta folk. man får inte kasta sten i glashus och inte skjuta harar nära.
det finns säkert afrikaner som håller käften på bussen och det finns säkert svenskar som pratar så man får skavsår i öronen. jag har inga fördomar. alls.

Men nu ni läsare! jag kände att det här inlägget blev sååå dåååligt så jag måste skämmas, men nu får ni gärna komma med tips om teman till en dokusåpa. Det bästa tipset kommer vipkollektivet själva utföra. Kör för fa-an!

Livet är fortfarande helt enkelt underbart när underlivet är bart!
/s

(råkade publicera i allmänt, och allmänt suger)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

ibland önskar jag att jag bodde i afrika, för då hade jag ju iallafall pratat på bussen

2009-01-08 @ 17:28:13
Postat av: sL

Jag tycker att idén med bussen lät genial! Ring upp Peter Settman och fråga om han vill köra på den idén.

2009-01-09 @ 09:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0