Svenska Akademien behöver din hjälp!

För någon vecka sedan ställde jag och min kompis oss frågan varför inte ordet gammnucka finns med i svenska akademiens ordlista? Jag menar, det används ju relativt ofta. Så jag tänkte, nej nu ringer jag min gamle vän Horace så att vi kan ordna upp det här på ett snyggt och städat sätt.
Horace var trevlig som vanligt, förstås, och tipsade om deras hemsida där man kunde skicka in ord som man tycker passar i ordlistan. Sagt och gjort!



Sådärja.

Annars får jag väl ursäkta för den dåliga uppdateringen, men det är ju sommar. Med spöregn, så egentligen borde vi ju sitta vid datorn alltför jämnan. Eller just det, det är bara jag i kollektivet som är arbetslös. Så jag tar på mig skulden.
10 PISKRAPP!

Men livet är ju iallafall fortfarande underbart när underlivet är bart!
/s

Kommentarer
Postat av: sL

Jobbigt att man måste vänta tills nästa bokutgivning innan man får veta om ordet är med!

2009-07-23 @ 17:04:45
Postat av: Ankan

Svenska Akademien kan man lita på, de har visst redan nappat!

NUCKA: om äldre kvinna (i sht ogift, känslotorr l. erotiskt kall o. oftast mer l. mindre oangenäm, ibland direkt frånstötande, samt ofta med bigotta l. förbenade åsikter o. en oförstående inställning gentemot ungdom); äv.: "gammal "; äv. bildl.; förr äv. om oansenlig l. obetydlig (o. oförarg­lig) gumma, i sht gammal ogift kvinna l. änka. Hon är en riktig gammal nucka.

2009-07-23 @ 20:58:36
Postat av: kompizen

gammnucka är ju även då man inte fått ett ligg på hur länge som helst, erotiskt kall dvs.

2009-08-14 @ 21:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0