Dagens hyllning!

Idag vill jag hylla en offentlig person i Sverige som verkligen har växt i mina ögon under de senaste veckorna. Han har tagit upp det heta ämnet om Sverigedemokraterna och deras främlingsfientlighet i sina vidoebloggar, krossat delar av den skrämselpropaganda som SD använder sig av för att värva väljare, och ägt upp SD:s presschef Mattias Karlsson när han ifrågasatte uttalandena i videobloggarna. Killen jag pratar om är förstås komikern Soran Ismail.
Jag tycker att Soran är jättemodig som tar upp dessa ämnen till diskussion och jag tycker att han är en bra förebild för alla.
Här kan ni läsa Sorans blogg (som förövrigt är en väldigt trevlig blogg): http://soranismail.se/hem.aspx
Och här kan ni läsa SD:s Mattias Karlssons "svar-på-tal-brev" till Soran: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/karlsson/2009/10/30/korrigering_av_soran_ismail

Och här är mannen för dagen i egen hög.

livet är underbart när underlivet är bart!
/TJL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0