Pizza!

För ett par månader sedan fick jag mejl från en pizzeria här i stan. Jag hade köpt pizza där och fanns nu med på deras mejllista. Jag kände mig genast tjock av någon anledning.. Iallafall! Följande mejl-konversation utspelade sig:

Sluta att svara på detta mail!!! Ring istället upp pizzerian. Vi andra som oxå finns med på denna lista får ju se varenda jävla mail.     /majsan 


Från: Mats [mailto:mats@*****.se]
Skickat: den 25 februari 2008 08:23
Till: [email protected]
Ämne: Re: Pizzeria Reveljen

Ja om du ny flyttat behöver du väl ej skicka till mig som flyttat till stugun då.

Hej hej!!!
 
Ja har inte din mail adr på min lista men de har tydligen reveljens personal. Så de e dom du får be ta bort kontakten. Ja e inte intr av att få erbjudanden därifrån. Tack.

uräkta vem är du jag har inte dej på nån meillista

February 25, 2008 7:53 AM Subject: Re: Pizzeria Reveljen
Hej jag flyttade från Östersund för 2 år sedan. Var vänlig och ta bort mig från er mail lista.   Mvh Erik *******

Det som är lite roligt är hur bitter majsan låter. Om jag skulle vara henne skulle jag tagga ner några hekto. Jag kan riktigt se henne framför mig, lite småtjock, en katt med namnet Findus alternativt Snoddas i knät, och känner sig så jäkla frustrerad över hur många onödiga mejl hon får in i sin mailbox. NÄ NU! tänker hon! Sista gången hon äter på Reveljens Pizzeria!

Den lilla historian delade jag med mig. Kommer med något roligare nästa gång. Håll ut!

Visst är livet underbart när underlivet är bart?
/s


Kommentarer
Postat av: Inte Stina Lif iallafall

Jag tror Majsan är besviken. Jag tror Majsan öppnade sin datormaskin och såg att hon hade fått mail och hon hoppades djupt på att hennes älskare Claude hade skickat ett mail, dock existerar Claude bara i Majsans inre. Majsan är psykiskt sjuk. Majsan söker tröst hos sina katter. Ungarna i kvarteret tycker det är kul att kasta sten på Majsans hus. Majsan städar aldrig. Majsans grannar tittar aldrig förbi och dricker kaffe. Majsan har slitna kläder. Majsan sitter aldrig och läser bloggar och skriver alldeles för långa kommentarer.

2008-11-24 @ 23:28:15
Postat av: s

så jävla ärligt. jag gråter för majsan. känns så äkta. applåderar

2008-11-25 @ 08:12:21
Postat av: m

majsan äter pizza med ruccolasallad och apa på

2008-11-25 @ 09:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0