Det som tappas bort i snö verkar inte komma upp i tö

Kära läsare!

Påsklovet börjar lida mot sitt slut och själv har jag spenderat större delen av det i ett stycke stuga ute i ingenstans. Men missta er ej, nog händer det saker där också! Plötsligt en dag hade det visst skett ett inbrott i byns bua! DRAMAA! Men lugna nu ner er, förövarna hade inte kommit så långt på sina mopeder och skotrar, och dessutom hade dom gömt stöldgodset under en bro i ett lite större samhälle några mil bort. Ertappade blev dom och inlåsta i finkan med vatten och bröd. ungefär.

Mitt i allt detta har jag letat efter min plånbok som begravdes under snön i julas, men förgäves. Den innehåller 50 kr och det är just nu en rikedom för mig ska jag säga er, kära läsare! Det som göms i snö verkar komma upp till sommarn förhoppningsvis, är mitt nya ordspråk.

här är ett annat roligt ordspråk: Skåda inte en given häst i munnen

Eller såhär:




Hästar är ena rediga djur, dom tycker att
Livet är underbart när underlivet är bart!
/s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0