Där slog du spiken på huvudet!

Hej alla fans!

Här sitter och i godan ro, har just plockat fram lite mat och tänkte avnjuta en stund av min lediga tid vid datorn. Precis när jag ska sätta mig ner i soffan hör jag att mina grannar ovanför just håller på och spikar i en fyr-tum i väggen (Ja, jag kommer från landet och vet vad olika spikstorlekar heter och nej, antagligen är det inte en just sådan spik mina kära grannar använder eftersom de inte lämpar sig väl för majoriteten av människors spikbehov innomhus.)

Iallafall! Saken är inte att de spikar, det stör mig inte. Saken är den att jag bott i denna lägenhet i över två år och att spikandet pågått i prinsip lika länge. Jag undrar verkligen vad de ska bygga...

Kanske...

... är detta en hämd för att jag spelar divese instrument och skivor under min vakna tid, sannorlikheten är ganska stor att grannarna inte tycker om musik över huvud taget och därför spelar in allt jag gör på ett band som de sedan slår i bitar med hårda metallföremål.

... möblerar de om en gång i veckan och måste flytta alla väggfasta föremål, och när de väl bilvit flyttade till ett nytt ställe börjar de om.

... håller de på att bygga en robot som ska ta över världen. Om detta är fallet är det bäst att jag håller mig på god fot med grannarna!

 Funderingarna är många! Det enda jag vet säkert för tillfället är att:

Livet är underbart när underlivet är bart!

/SW




Jag lägger in en bild på en riktig byggmästare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0